Jeanett - og alle de andre*

Jeanett - og alle de andre*

torsdag den 12. april 2012

Jeg er så inderlig lettet og glad :)

Vi har i dag været på Odense sygehus med vores guldklump af en datter. Hun har siden hun blev født haft symptomer (hævelser, udslæt osv.) på en sjælden livstruende blodsygdom kaldet hereditært angioødem (HAE). Hendes farfar og faster lider meget voldsomt af sygdommen og jeg havde egentlig indstillet mig på, at Frejas liv skulle være præget af den lorte sygdom, da der har været så meget der tydede på det og lægerne faktisk havde sagt, at det var 100% - men i dag skulle vi have svar på nogle blodprøver som har været i Frankrig til undersøgelse og det var heldigvis positivt! Hun lider ikke af HAE, men højst sandsynlig af en anden form for angioødem, som bare ikke er livstruende. 


Jeg græd af lettelse og lykke, da lægen overbragte os nyheden :') Og pigen har ikke lavet andet end at sige "jeg er ikke syg mere" hele dagen, med det dejligste julelys i hendes små perfekte øjne. Kan man andet end at smile og fælde en lille (læs: stor) tåre <3 


Jeg føler mig virkelig lettet, det var en meget tung sten der faldt fra mit hjerte i dag :) Og hvor er jeg glad på Frejas vegne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar